Trening na siłowni – 5 powodów dlaczego warto

Trening Personalny

trening na świeżym powietrzu

Każdy z nas wie, że aktywny tryb życia jest korzystny dla naszego zdrowia. Jednak mimo samej świadomości ilość codziennych obowiązków, stres, lenistwo, brak chęci do działania powoduje, że ciężko nam zmobilizować się do treningu na siłowni. Paradoksalnie najlepszą walką z tymi cechami jest właśnie trening. Chciałbym dzisiaj przedstawić … powodów dla których każdy z nas powinien wprowadzić do swoich codziennych zajęć ćwiczenia na siłowni

1. Poprawa sylwetki

Która z Pań nie marzy o zgrabnej sylwetce, uwidocznionych pośladkach, czy jędrnej skórze? Który z Panów nie chce mieć wysportowanej sylwetki,, płaskiego brzucha czy szerokich ramion? Dokładnie, każdy z nas chce czuć się dobrze w swoim ciele i wyglądać atrakcyjnie. Jaki jest w takim razie klucz do sukcesu? Oczywiście trening na siłowni i zdrowa, zbilansowana dieta.

Mówiąc o kształtowaniu sylwetki nie ma bardziej skutecznej drogi niż trening siłowy. Po pierwsze, to dzięki treningowi z obciążeniem jesteśmy w stanie dać bodziec naszym mięśniom do wzrostu, a bez niego nie będziemy w stanie zbudować atletycznej sylwetki. Dodatkowo podczas treningu jak również po nim organizm potrzebuje więcej energii wykorzystać do regeneracji uszkodzonych tkanek mięśniowych, a co za tym idzie, nawet bez wprowadzania wielkich zmian, zaczynamy wchodzić w deficyt kaloryczny i gubimy tkankę tłuszczową.

2. Nauka wzorców ruchowych

Przestawianie mebli, podnoszenie przedmiotów z ziemi, unoszenie przedmiotów czy dziecka nad głowę. Są to czynności które wykonujemy dziesiątki razy. Ile razy niby przy tych prostych, wręcz trywialnych czynnościach, zrobiliśmy sobie kontuzję przez którą nie mogliśmy przez długi czas się ruszać i normalnie funkcjonować? Jest to kolejny powód dla którego powinniśmy się zaprzyjaźnić z siłownią i ćwiczeniami ze sztangą. Przysiady, martwy ciąg, wyciskanie nad głowę…są to podstawowe ćwiczenia które wykonujemy na siłowni, a jednocześnie są to dokłada imitacja ruchów z naszego dnia codziennego.

Krótko mówiąc, nauka techniki wykonywanych ćwiczeń oraz wzmacnianie mięśni pozwoli nam bez przeszkód wykonywać czynności dnia codziennego bez obaw, że nabawimy się kontuzji która nie pozwoli nam normalnie funkcjonować przez bardzo długi czas.

podciąganie na kółkach

3. Lepsze samopoczucie

Dziesiątki obowiązków, ciągły pośpiech, stres, nerwy….dzisiejszy tryb życia nie sprzyja w utrzymaniu dobrego samopoczucia, czy optymizmu. Kolejny aspekt który przemawia za treningiem siłowym. Walka z własnymi słabościami, stawanie się silniejszym, poprawiająca się sylwetka, czy wyrzut endorfin. Są to elementy które nie tylko poprawią samopoczucie, ale również podniosą samoocenę, pewność siebie i dadzą energię do realizowania codziennych obowiązków..

Dodatkowo czas spędzony w oderwaniu od zadań, które zostają wraz z telefonem w szatni, pozwoli wyciszyć myśli i dać godzinę, półtora, tylko dla siebie.

4. Kształtowanie charakteru

Jednym z największych zalet regularnych treningów jest kształtowanie charakteru. Ktoś może zadać pytanie, no dobrze, ale w jaki sposób przerzucanie żelastwa może kształtować charakter? Samo rozpoczęcie treningów, regularne chodzenie na treningi do których nikt nas nie zmusza, walka z lenistwem, trzymanie diety, niepoddawanie się pomimo porażek i cierpliwe czekanie na rezultaty które nie pojawiają się z dnia na dzień…

5. Zdrowe serducho

Jak każdy z nas wie serce to jeden z mięśni które niewątpliwie wymaga treningu, a badania sugerują, że również jak nasze bicepsy czy klatka piersiowa serce również lubi trening z obciążeniem. Duża intensywność pracy podczas serii, zwiększone tętno, rozszerzenie naczyń krwionośnych oraz możliwość odpoczynku powoduje, że trening siłowy jest rekomendowany jako profilaktyka przeciwzawałowa przez American Heart Association.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na darmowe konsultacje